Spanje 2022

Salou 2022

Zaterdag 23-07-2022 om 00:00

de reis!

vertrokken…

We zijn vertrokken op zaterdag 23-07-2022 om 00:26 vanuit Timberwolfstraat 12 Oudenbosch, en zijn onderweg naar onze vakantie bestemming Spanje Salou op camping resort Sanguli.

Het verloop…

We zijn om 00:26 vertrokken van Mariëtte en Frank, we moeten nog zien hoe de reis verloopt maar de planning is dat we weer net als vorig jaar bij camping bon port stoppen voor overnachting. Dit is 10 uur en 30 minuten rijden en zeker 1.107 km rijden, maar wie weet komen we niet zo ver vandaag vanwege files.

Reis verslag:

-       01:39 Oudenbosch - Brussel 114 km 15 graden, E411 we rijden nu in de bergen en ondanks dat het in de nacht is rijden er veel auto’s. Ze zijn ook met de weg hier bezig, tot nu toe gaat alles goed de vouwwagen hangt goed achter de auto gelukkig. Het is ligt mistig omdat we in de bergen rijden nu, we hoeven nog niet onze mistlampen aan te doen.

-       03:23 Grensovergang België – Luxemburg, 19,0 c het regent.

-       03:39 Tankstation eerste stop 323,2 km 17,5 c

-       Tankstation Aral 2de tankstation van Luxemburg

L = 30,47 prijs = € 52,26 Liter prijs = 1,715. Toilet moment, benen strekken en gewisseld, ik ben verder gereden.

-       04:05 vertrokken we weer over de A31 naar Frankrijk. 332 km 18,0 c

-       05:00? Nancy voorbij 457,7 km 18,5 c geen regen, alles was rustig op de weg.

-       05:50 pauze, toilet en benen strekken en terug gewisseld. 580.0 km 18,5c

-       07:07 weer vertrokken richting Lyon via de E17.

-       Tijd geen idee, maar de navigatie heeft ons verkeerd gestuurd en van de A31 af gehaald, waardoor we tol moesten betalen €16,50 we rijden verder op de A39 richting Lyon.

-       08:54 Nicky maakte een kleine stuur vergissing waardoor de vouwwagen achter de auto ging stuiteren, Nicky kreeg hem met op de juiste manier remmen weer terug achter de auto. De eerste parkeerplaats even gaan staan om te controleren dat alles goed was, gelukkig was alles goed we hebben een snelle plaspauze gedaan en ik heb mijn broek even verwisseld, en konden weer verder rijden.

-       09:20 we zijn weer verder gereden richting Lyon, via de andere weg ook wel eens leuk voor de verandering. Het is rustig op de weg pas na Lyon krijgen we de files, dus we genieten nu even van de rust.

-       09:50 we rijden nu op de A40 Route de verte richting Lyon 852,9 km 23,5c we hebben nog 345km te gaan naar camping bon port in Lunel.

-       10:17 Tol voor Lyon op de A42/E611.

904,3 km 26,0c €17,50

-       10:39 Lyon net uit 2de tankbeurt BP tankstation we moeten binnen aan geven voor hoeveel we willen/kunnen tanken we tanken de auto helemaal vol. 926,4 km 26,5 c

Literprijs = 1,859 L = 46,54 Prijs = € 86,52

-       10:44 We rijden weer verder op de A7 richting Marseille

-       We hebben een kleine file van +/- 2 à 3 minuten.

-       11:06 Tol na Lyon ticket pakken, er staat file voor dat we een ticket kunnen pakken en na we de ticket hebben is er ook file van 40 minuten. 956,4 km 27,5c.

-       11:50 plas pauze tussen de files door.

-       12:30 op de A7 autoroute du soleil richting Valance file +56 min, km = 995,6 31,0 c het is goed warm aan het worden, we hebben file maar het is nog wel stapvoets rijden als we zo blijven rijden, kunnen we rond 15:30/16:00 op de camping bon port in Lunel zijn en hopelijk kunnen we daar voor 1 nachtje overnachten.

-       12:36 we moeten nog 203 km rijden ongeveer nog 2:52 uur te gaan, aankomst tijd misschien 15:29… maar we hebben nog heel wat files te gaan in die 203 km hihi we zullen zien hoe laat we er zijn!

-       15:22 plaspauze en benen strekken, 1111,5 km gereden 36,5c net voor Orange. We hebben besloten om door te rijden naar camping Valldaro in Spanje.

-       16:15 Nîmes 1173,3 km 35,5c we hebben besloten maar gewoon te rijden en te kijken welke camping het word we willen wel Spanje in rijden, zodat we morgen misschien in de ochtend al op de camping van Sanguli kunnen staan en dan hebben we ook nog iets aan onze avond na het opbouwen.

-       16:45 Montpellier voorbij gereden, 1236,7 km 37,0c. We hebben geen files meer gehad en kunnen lekker door rijden over de A9 richting Beziers.

-       17:45 Narbonne op de A9 1309,8 km 32,5 c

Nog 187 km rijden om aan te komen op de camping Valldaro en nog 1:48 uur rijden… als we zo door blijven rijden komen we om 19:35 uur aan en dan moeten we nog eten…

-       18:14 Perpignan A9 1362,2 km 33,0 c.

-       18:27 A9 plaspauze bij tankstation petpetrol nog voor de grens van Spanje, 1387,6 km 32,5 c.

-       18:35 weer verder gereden op de A9 richting Barcelona.

-       18:51 Tol voor de grens van Spanje. 1395,5 km 33,0c kleine file omdat het druk is vanwege de tol. Prijs = €49,00

-       19:02 Grensovergang Frankrijk – Spanje 1405,0 km 30,5c

Nog 1 uur en 96km rijden tot de camping Valldaro.

-       20:04 We kwamen op de camping in Valldaro maar die was al vol helaas, meteen opzoek gegaan naar een nieuwe camping voor 1 nachtje… wij kunnen zeggen dat is dit jaar lastiger dan vorig jaar want alle campings waren vol, behalve gelukkig camping internacional de calonge wij meteen daar naar toe gereden was maar 7 min van Valldaro vandaan.

-       20:45 kwamen we op de camping internacional de calonge aan we mochten een plekje zoeken vooraan de camping, en dan de reservering maken. Voor 1 nachtje waren we €62,92 kwijt omdat we zo blij waren dat we in ieder geval een plek hadden om te slapen dat het ons niet zo interesseerde… totdat we naar de toilet gebouw gingen de douche koppen hingen op half 7 en de toiletbrillen waren scheef en los voor zo veel geld voor 1 nachtje verwacht je wel wat meer.

-       21:30 we probeerde te tanken maar Nicky’s pas is daar ongeldig om een of andere reden. We hebben met mijn pasje gedaan 1ste keer lukte het ook niet en 2de keer lukte het wel gelukkig, voor €90,00 getankt maar blijkbaar voor €80,62 betaald vanwege dat er in Spanje geen wegenbelasting is en hier krijg je dan een 10tje terug.

-       22:15 reden we weg bij de tankstation en op weg naar de stad om lekker bij de mc Donalds te eten, we waren in platja d’ aro nou we hebben een uur rondjes gereden omdat er nergens een parkeerplek was… we kregen ruzie helaas… we zijn zonder te eten terug naar de camping gegaan omdat we tot 00:00 op de camping terug konden komen.

-       23:30 we waren terug op de camping en op de camping was alles ook al dicht natuurlijk dus hadden we geen eten dan behalve de kipdrumsticks / spekjes / worstenbroodjes en snoep. Nicky heeft snoep gegeten en ik had geen honger meer, toen zijn we naar bed gegaan.

Zondag 24-07-2022

-       08:15 ging de eerste wekker de andere heb ik niet meer gehoord.

-       08:35 gingen we uit bed, kleden ons aan en gingen alles opruimen zodat de vouwwagen al klaar staat om aan gekoppeld te worden. We gingen nog even snel plassen en dan gingen we rijden naar Salou.

-       09:40 zijn we van de camping vertrokken, onderweg naar camping Sanguli in Salou.

-       10:10 we rijden op de AP-7 richting Barcelona, het is 28,0 c en 1567,6 km gereden. We hebben nog maar 164 km te gaan voor onze bestemming.

-       10:42 Barcelona  1633,3 km 30,5 c

We moeten nog 98 km dus zo beetje 54 minuten rijden, als alles goed verloopt zijn we op de camping Sanguli om 11:40.

-       11:27 Tarragona 1716,8 km 31,5 c.

Nog 17 km te gaan nog 12 minuten rijden, ZIN IN!!

-       11:45 Bij Sanguli aan gekomen! 1735 km gereden en het is 30,0 graden.

De terug reis heb ik helaas niet, Nicky was toen niet zo lekker waardoor ik het meeste heb gereden. Waardoor er niks was op geschreven.